[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها واژه نامه و فرهنگ افتا عضویت تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با پایگاه::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
بخش آموزش::
مراکز مرتبط::
انجمن در آینه رسانه ها::
پست الکترونیک::
واژه نامه و فرهنگ افتا::
نشریات انجمن::
فرم عضویت::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الكترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در كادر زیر وارد كنید.
..
:: اخبار انجمن ::
اعلام نتایج داوری مقالات فراخوان پاییز
به اطلاع می‌رساند نتایج داوری مقالات دریافت شده در فراخوان پاییز جمع‌بندی شده است و از طریق ایمیل به اطلاع نویسندگان گرامی رسانده می‌شود.
همچنین جهت اطلاع از جزئیات فراخوان بهار به سایت کنفرانس در آدرس https://iscisc۲۰۲۴.modares.ac.ir مراجعه فرمایید.
​​​​​​​دبیرخانه کنفرانس بیست و یکم انجمن رمز ایران

نشست هم‌اندیشی «راهکارهای ترویج دانش رمزنگاری و افتا (امنیت سایبری) در سطوح دانش‌آموزی» به همت انجمن رمز ایران و با همکاری اتحادیه انجمن‌های ایرانی علوم ریاضی، اتحادیه انجمن‌های علمی‌آموزشی معلمان ریاضی ایران و شورای خانه‌های ریاضیات ایران، از ساعت ۱۶ تا ۱۸ روز دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ به صورت مجازی در نشانی https://vc.sharif.edu/ch/isc برگزار خواهد شد و عموم افراد علاقه‌مند به این موضوع می‌توانند در آن شرکت نمایند.
به گزارش روابط عمومی انجمن رمز ایران، دکتر محمود سلماسی‌زاده دبیر و قائم‌مقام انجمن رمزایران با بیان این خبر درباره اهمیت آموزش امنیت سایبری به دانش‌آموزان برای ورود به عرصه کار و زندگی در شرایط کنونی، گفت: اهمیت این موضوع به حدی است که تقریباً تمامی کشورهای پیشرفته دنیا برای آموزش مفاهیم مربوط به این موضوع به کودکان، نوجوانان و جوانان خود، از کودکستان تا دانشگاه، به تدوین نقشه‌راه و استانداردهای آموزشی مورد نیاز روی آورده و آن را به طور جدی در برنامه‌های نظام آموزشی خود منظور کرده‌اند.عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف افزود: گذشته از ضرورت آگاهی دانش‌آموزان نسبت به ابعاد مختلف امنیت سایبری برای صیانت از دارائی‌های اطلاعاتی خود و خانواده خود در برابر انواع حملات سایبری در آینده، این آگاهی در قالب آموزش‌های نظام‌مند می‌تواند دانش‌آموزان را برای ورود به آموزش‌های تخصصی این حوزه در تحصیلات دانشگاهی و یا آموزش‌های حرفه‌ای برای ورود به بازار کار امنیت اطلاعات و ارتباطات آماده نماید.دکتر سلماسی زاده با تاکید بر توجه خانواده‌ها به موضوع رمزگذاری و امنیت سایبری اظهار داشت: خانواده ها لازم است برای آینده شغلی فرزندان خود به این واقعیت توجه ویژه داشته باشند که طبق گزارش مجمع جهانی اقتصاد در سال ۲۰۲۳، موضوع رمزگذاری و امنیت سایبری به عنوان یکی از چهار حوزه‌ای معرفی شده است که در آینده بیشترین شغل ها را در جهان ایجاد خواهند کرد.
عضو مؤسس انجمن رمز ایران گفت: طبق گزارش مخاطرات جهان که در سال ۲۰۱۳ منتشر شده است، در بین ۱۰ مخاطره مهم که آینده جهان را تهدید می‌کند، مخاطره امنیت سایبری در جایگاه دوم به لحاظ اهمیت قرار گرفته است که لازم است مسئولین دستگاه‌های مرتبط مانند مرکز ملی فضای مجازی و مدیران نظام آموزشی کشور در سطوح دانش‌آموزی و دانشجویی، به این مهم توجه ویژه داشته و برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز آینده کشور در حوزه رمزشناسی و امنیت سایبری به اتخاذ تدابیر اساسی بر اساس یک نقشه راه مدون بپردازند.

قائم‌مقام انجمن رمزایران افزود: انجمن رمز ایران پس از چند دوره برگزاری رویدادهای آموزشی «دهکده رمز و امنیت» برای دانش‌آموزان دبیرستان‌ها و ارائه کارگاه‌های آموزشی با موضوعات مربوط به کاربردهای ریاضی در رمزنگاری و امنیت اطلاعات برای معلمان ریاضی در کنار کنفرانس‌های سالانه خود، به این جمع‌بندی رسیده است که ادامه این حرکت جز با مشارکت سازمان‌یافته و ساختارمند وزارت آموزش‌وپرورش امکان‌پذیر نبوده و آنطور که بایسته است، نتیجه‌بخش نیز نخواهد بود.
دکتر سلماسی زاده گفت: انجمن رمز ایران امیدوار است با برگزاری این نشست و ادامه مباحث آن در آینده، جمع‌بندی مناسبی برای اقدامات کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت مورد نیاز برای ترویج دانش رمزشناسی و امنیت سایبری در ساختار آموزشی (تربیت معلمان کارآزموده و تألیف کتاب‌های درسی لازم) و تشکیلات پژوهشی (مانند پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی) حاصل شود تا بر مبنای آن بتواند به توسعه و تداوم اقدامات پیشین خود در این زمینه، با تأکید بر ایفای نقش مشاور علمی برای اجرای برنامه‌های آموزشی و پژوهشی مرتبط در وزارت آموزش‌وپرورش بپردازد.
در نشست هم‌اندیشی «راهکارهای ترویج دانش رمزنگاری و افتا (امنیت سایبری)، شش سخنرانی کوتاه از سوی افراد مرتبط با موضوع، از جمله مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوره اول وزارت آموزش و پرورش، معاون امنیت پژوهشکده امنیت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، نمایندگان دبیرخانه‌های کشوری آموزش ریاضی و فناوری در وزارت آموزش و پرورش و همچنین نمایند نظام صنفی رایانه‌ای به مدت یک‌ساعت و نیم، ایراد شده و راهکارهای پیشنهادی سخنرانان در خصوص موضوع بیان خواهد شد و در باقیمانده وقت، ضمن پاسخ به سئوالات مطرح شده، حاضرین در نشست نیز می‌توانند نظرات خود را بیان نمایند.
 
برگزاری چهارمین مدرسه بین‌المللی زمستانه انجمن رمز ایران در زمینه رمزشناسی و افتا  با موضوع «امنیت هوش مصنوعی»

به آگاهی می‌رساند چهارمین مدرسه بین‌المللی زمستانه انجمن رمز ایران در زمینه رمزشناسی و افتا (امنیت سایبری) با موضوع «امنیت هوش مصنوعی» و با حضور مدرسین برجسته بین‌المللی به صورت مجازی در روزهای ۹ تا ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ با همکاری پژوهشکده فضای مجازی دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد.
همچنین به منظور آماده‌سازی علاقه‌مندان برای حضور در این مدرسه، «کارگاه مقدماتی امنیت هوش مصنوعی» در روزهای ۱۷ و ۱۸ بهمن به صورت حضوری در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.
برای شرکت در این رویداد، علاقه‌مندان باید حداکثر تا روز ۱۳ بهمن ماه جاری ثبت‌نام خود را از طریق وبگاه این کارگاه انجام دهند.با توجه به حضوری بودن کارگاه مقدماتی و محدودیت فضای برگزاری کارگاه، قویاً به علاقه‌مندان توصیه می‌شود که ثبت‌نام خود را سریعتر انجام دهند.
همچنین اعضای شاخه‌های دانشجویی انجمن رمز ایران برای ثبت‌نام با تخفیف، می‌توانند به مسئول شاخه دانشجویی انجمن در دانشگاه خود مراجعه کنند.برای آگاهی از جزئیات کارگاه مقدماتی امنیت هوش مصنوعی به نشانی زیر
http://iscwsisc۲۰۲۴.sbu.ac.ir/fa  مراجعه شود.
لازم به ذکر است که اطلاعات تکمیلی در خصوص مباحث آموزشی چهارمین مدرسه به زودی در اختیار علاقه مندن قرار خواهد گرفت.از اعضای محترم انجمن و اساتید گرانقدر تقاضا می‌شود یاریگر ما برای اطلاع‌رسانی برگزاری این ویداد مهم باشند و از دانشجویان خود و پژوهشگران و کارشناسان علاقه‌مند برای حضور و استفاده از مباحث آموزشی آن دعوت به عمل آورند.

با سپاس فراوان و آرزوی توفیقات الهی
دبیرخانه انجمن رمز ایران


تمدید فراخوان پاییزه بیست و یکمین کنفرانس انجمن رمز ایران

پیرو اطلاعیه قبلی، باتوجه به استقبال شما عزیزان مهلت ارسال مقالات در فراخوان پاییزه تا تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۱۷ تمدید می‌شود.
لینک ارسال مقالات EDAS :
https://edas.info/N۳۱۸۹۶
در صورت هرگونه سؤال یا ابهام لطفاً با دبیرخانه انجمن یا دبیرخانه کنفرانس از طریق رایانامه‌های ذیل مکاتبه بفرمایید:
iscisc۲۰۲۴isc.org.ir
infoisc.org.ir


فراخوان پاییزه بیست‌ویکمین کنفرانس بین‌المللی انجمن رمز ایران در زمینه امنیت اطلاعات و رمزشناسی

به اطلاع می‌رساند که به حول و قوه الهی بیست‌ویکمین کنفرانس بین‌المللی انجمن رمز ایران در زمینه امنیت اطلاعات و رمزشناسی در روزهای ۲۵ و ۲۶ مهرماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. مطابق رسم سال‌های گذشته دریافت مقالات در دو نوبت پاییز ۱۴۰۲ و بهار ۱۴۰۳ انجام می‌شود. بدینوسیله تاریخ دریافت مقالات در فراخوان پاییز به شرح ذیل اعلام می‌گردد:
- مهلت ارسال فراخوان پاییز (مهلت اولیه): ۱ دی‌ماه ۱۴۰۲
- اعلام نتایج داوری فراخوان پاییز: ۷ اسفندماه ۱۴۰۲
- نشانی ارسال مقالات (سامانه EDAS): https://www.edas.info/newPaper.php?c=۳۱۸۹۶

شایان ذکر است که همانند سال گذشته، مقالات فارسی پذیرفته شده در شماره ویژه دو فصل‌نامه علمی منادی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (افتا) با نمایه ISC و رتبه «ب» رده‌بندی وزارت عتف و مقالات انگلیسی در شماره ویژه مجله بین‌المللی ISeCure با نمایه‌های WoS-JCR و SCImago-SJR با رتبه بین المللی Q۴ منتشر، و مقالات پذیرفته شده‌ی هر دو فراخوان در زمان برگزاری کنفرانس به صورت حضوری ارائه خواهند شد.
از همه اعضای محترم انجمن رمز ایران، اساتید گرانقدر و پژوهشگران عزیز تقاضا می‌شود هرکدام به سهم خود یاری‌گر انجمن برای اطلاع‌رسانی فراخوان این رویداد مهم باشند و با انعکاس فراخوان حاضر (فایل pdf که در ادامه ارسال شده است) به همکاران، پژوهشگران آشنا و دانشجویان خود، از ایشان بخواهند تا در فرصت این فراخوان و فراخوان بعدی که در بهار سال ۱۴۰۳ منتشر خواهد شد، نسبت به ارسال مقالات ارزشمند خود به این کنفرانس اهتمام لازم را داشته باشند.
در صورت هرگونه سؤال یا ابهام لطفاً با دبیرخانه انجمن یا دبیرخانه کنفرانس از طریق رایانامه‌های ذیل مکاتبه بفرمایید:

infoisc.org.ir
iscisc۲۰۲۴isc.org.ir
با سپاس فراوان و آرزوی سلامتی همگان
دبیرخانه دایمی کنفرانس‌های انجمن رمز ایران
۱۶ آذر ۱۴۰۲
ISCISC۲۰۲۴


برگزاری سی‌وهشتمین وبینار تخصصی انجمن رمز ایران با موضوع «یادگیری ماشین خصمانه: چالش‌ها و راه‌حل‌ها در حوزه سیستم‌های تشخیص بدافزار»


در ادامه برگزاری وبینارهای تخصصی انجمن رمز ایران، بدینوسیله به آگاهی می‌رساند که سی‌وهشتمین وبینار با موضوع: «یادگیری ماشین خصمانه: چالش‌ها و راه‌حل‌ها در حوزه سیستم‌های تشخیص بدافزار» توسط آقای مهندس حمید بستانی دانشجوی دکتری دانشگاه رادبود هلند در تاریخ سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵ الی ۱۶:۳۰ برگزار خواهد شد. جهت آگاهی شما عزیزان، چکیده و معرفی سخنران محترم این وبینار در ادامه خدمتتان ارسال شده است. لطفاً آن را ملاحظه فرمائید.
علاقه‌مندان می‌توانند از طریق نشانی زیر و با انتخاب گزینه میهمان در این وبینار شرکت نمایند:https://vc.sharif.edu/ch/isc
ضمناً به اطلاع می‌رساند ویدئوهای وبینارهای قبلی در نشانی زیر قابل مشاهده‌اند:https://www.aparat.com/Irancrypt
ضمناً توجه فرمائید که این وبینار به دلیل محدودیت وقت سخنران محترم آن، به جای چهارشنبه که روز برگزاری اکثر وبینارهای این انجمن است، در روز سه‌شنبه ۲۱ آذرماه (همین هفته) برگزار خواهد شد.
خواهشمند است اساتید و اعضای محترم، این اطلاعیه را به آگاهی دانشجویان و همکاران علاقه‌مند خود برسانند.
با تشکر و آرزوی سلامتی و موفقیت همگان
دبیرخانه انجمن رمز ایران
معرفی ۳۸ امین وبینار تخصصی انجمن رمز ایران

ورود کاربران
نام کاربری
رمز عبور
ورود خودکار
بازیابی رمز عبور
::
آمار کاربران
:. کل کاربران ثبت شده: 41
:. کاربران حاضر در وبگاه: 0
:. میهمانان در حال بازدید: 3
::
آمار بازدیدها
تمام بازدید‌ها: 141859
بازدید 24 ساعت قبل: 795
::
Academic Web Tools
انجمن رمز ایران Iranian Society of Cryptology
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 4623